Följande villkor gäller vid konsumentköp mellan Internetkund och Syofixa
Godkännande av allmänna villkor:
Genom att göra en beställning via Webbutiken, intygar du att du har läst dessa Villkor, att du godkänner Villkoren samt att du åtar dig skyldighet att följa dem.
Beställning
Beställning av våra produkter kan göras via www.syofixa.se Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail.
Syofixa förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart.
Skulle en vara inte finnas på lager kontaktar vi dig
PRISER
Alla priser på vår e-handelsplats inkluderar mervärdeskatt och andra skatter. Även om vi gör vårt bästa för att allt ska vara rätt så kan man missa, så vi reserverar oss för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser.
Vi reserverar oss även för att de produktbilder vi visar på vår sida inte alltid stämmer överens med produkten främst med tanke på färg då olika skärmar kan återge färgerna olika mot originalet. Alla priser som anges på Syofixa gäller endast för internetbutiken.
Betalning
ENKELT, SÄKERT & SMIDIGT med Klarna Checkout.
Handla idag och betala inom 14 dagar.
LEVERANSTID
Normal leveranstid är 3-7 arbetsdagar. Avvikelser kan förekomma. I sådana fall kontaktar vi kunden. Syofixa kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt. Detta beroende på lagerstatusen hos oss eller våra leverantörer. Samt vilken arbetsbelastning vi själva har för tillfället som tex vid rea av tyger kan leveranstiden öka till 10-15 arbetsdagar. Leveransdagen är den dagen produkten lämnar Syofixa lager. OBS. Syofixa väljer lämpligast transportsätt om inget annat avtalats.
Har du valt alternativet "hämta i vår butik i Årjäng", får du en avisering när din order är expedierad och finns färdig att hämta.
Här följer information om rättigheter och skyldigheter du har som Internetkund samt konsumentköplagen och distansavtalslagen.
Syofixa tillämpar såväl Konsumentköps lagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18 år eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.
Leveransförsening
Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis
kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening. Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Syofixa förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.
Viktigt! I sällsynta fall slarvar transportören bort brev och paket. Dessa ersätter vi inte.
FRAKTKOSTNAD
ALLA VÅRA SYMASKINER LEVERERAS ALLTID FRAKTFRITT INOM SVERIGE.
FRAKTFRIGRÄNS
Vår fraktfrigräns ligger på 1000kr det innebär att alla våra symaskiner är fraktfria.
Fraktkostnad framgår vid beställning i vår webshop. Alla paket skickas i allmänhet med DHL, post Nord och schencker till ditt närmaste utlämningsställe.
Garanti
Vi vill att alla våra kunder ska bli 100% nöjda med deras köp. Om du får problem med en produkt kontakta oss.
Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittot under garantitiden!
Öppet Köp / Ångerrätt
Syofixa tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Varan skall returneras i oförändrat skick och i originalemaballaget. OBS! tillklippta varor återtages ej, ej heller varo som på www.syofixa.se definieras som beställningsvara. Syofixa förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas, exempelvis bruksanvisning. Kunden står själv för returkostnader. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut.
Kontakta oss innan du skickar tillbaka produkten. Så snart vi har återfått varan så återbetalas dina pengar.
OBS, Ingen ångerrätt på klippt metervara. Vi löser ej ut returer som skickats mot postförskott.
Reklamation
Syofixa tillämpar Konsument köpslagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör i så fall en reklamation till uthämtningsstället direkt och be dem skicka tillbaka paketet till oss och skriva anledningen till returen på paketet. Maila sedan till info@syofixa.se för att informera om reklamationen.
Outhämtade paket.
Om Du av någon anledning inte löser ut Ditt paket, får Du betala kostnaderna för frakt och eventuell postförskottsavgift.
Tänk på att liggetiden på har förkortats till max 14 dagar! Outlösta paket debiteras en avgift, och det bero på paketens vikt , längd och volym. Avgiften debiteras dras av från fakturan vid kreditering.
För specialbeställda varor tex avklippt tyg debiteras fullt värde utöver returfrakten.
Säkerhet
Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.
Reservation
Syofixa reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.
Cookies
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.
Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.
LAGERSTATUS
Webshopens lagerstatus är inte alltid lika med butikslagret.
Vill du vara säker på att en vara finns i butiken rekommenderar vi att du tar kontakt för korrekt information.
SPECIALANPASSADE PRODUKTER
För specialanpassade produkter, demo produkter och klippt metervara, samt produkter Syofixa ej lagerför gäller ingen returrätt.
Vi rekommendera dig att tvätt tyget innan du klipper pga av krymp och ev överskottsfärg..